tisdag 24 mars 2015

Mer kort....

Hej!

Nu känns det som jag har hittat tillbaka till att göra kort igen. Måste ju prova alla nya fina saker jag fick hem i fredags!

Häromdagen hittade jag en rolig video på Youtube där en kvinna använde sig av bubbelplast för att få till prickarna. Man "duttar" stämpeldynan på bubbelplasten, trycker det över kortet och sedan häller man embossingpulver, embossar och sedan använder man en annan stämpeldyna att tillföra färg över det embossade. Använde samma färgs som kortbasen är gjort av - crumb cake.


Här är ett annat kort som jag sett på Youtube, ett slags panelkort. Väldigt enkelt och roligt att göra. Bra att göra när man behöver ett snabbt men samtidigt som man vill att det ska se arbetat ut. För att få ut "fötterna" på kortbasen har jag använt mig av en ny stans jag fick hem i fredags - decorative label punch.


Ha det så bra till nästa gång!

/ Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Life changes......

 It has been 5 years since I posted on here. Life got in the way and so much has happened. Covid happened. My dad had a massive heart attack...