fredag 14 augusti 2015

Manligt kort...

Hej!

Här kommer ett kort som man skulle kunna använda till en man. Tycker det är svårt att göra kort till män så blir glad varje gång jag hittar inspiration till ett!

Jag hittade en video på youtube (naturligtvis!) hos Ophelia Crafts,  men hade inte alla stämplarna hon använde så fick improvisera lite. Du kan hitta Anyas video här.

Jag använde mig av en bakgrundsstämpel som heter Hardwood. Använde mig av stämpeldynan Early Espresso till den. Sedan använde jag rankorna från stämpelsetet Nature´s Perfection.  Happy Birthday-stämpeln kommer från Guy Greetings och jag stansade ut den med Large Oval Punch och stansade även ut Early Espresso-cardstock med Decorative Label Punch för att ha under. Lade även till lite band i samma färg som stämpeldynan.


Även på detta kort har jag stämplat på insidan. Ser trevligt ut tycker jag och ska försöka att göra så lite mer, annars brukar jag bara koncentrera mig på utsidan.


Här kan man se kortets framsida lite bättre.


Ha det så bra!

/Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Life changes......

 It has been 5 years since I posted on here. Life got in the way and so much has happened. Covid happened. My dad had a massive heart attack...