fredag 24 juni 2016

Mors dagkort....

Hej!

Till min mamma och min svärmor på mors dag gjorde jag ett par blomster kort. Jag hittade beskrivningen som vanligt på Youtube. Själva kortet heter flowerpotcard och var roligt att göra. Jag ändrade måtten lite för jag ville ha större kort än vad tutorialen sa på Youtube.


Det första flowerpot-kortet är med blåa blommer. Min mammas favoritblomma är förgätmigej, tyckte därför att denna passade till henne. Själva "krukan" har jag emobossat med en som jag fick med min cuttlebug tror jag.


Jag stämplade min mors dagsstämpel och satte den utanpå ihop med lite bakers twine.


Inuti kortet stämplade jag med en liten mors dagstämpel som kommer från Stampin´up.


Detta mors dagkortet gjorde jag med röda blommor till min svärmor.


Embossade även denna och har använt mig av samma dekorationer.


I blommorna på båda korten satte jag rhinestones.


Jag och mina syskon samt våran pappa la ihop till en liten mors dagpresent som min mamma hade önskat sig länge, hennes favoritparfym.


Jag hittade en rolig ask på Youtube och gjorde denna att lägga parfymen i.


Här ser man parfymen i.


Ha det så bra och tack för titten!

Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Life changes......

 It has been 5 years since I posted on here. Life got in the way and so much has happened. Covid happened. My dad had a massive heart attack...